Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر روحی مداح اهل بیت (ع) سرود جدید‌ی با عنوان «هیأت دهه نودی‌ها» را منتشر کرد.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ ابوذر روحی مداح اهل بیت و خواننده سرود سلام فرمانده این بار و با سرود «هیأت دهه نودی‌ها» با همخوانی نوجوانان به استقبال اربعین رفت.
متن اثر جدید ابوذر روحی به این شرح است:
عشق دنیای من
چیزی مگه قشنگ‌تر از تو برای من
قشنگ‌ترین خاطره بچه‌گی‌های من
تازه داره شروع میشه این ماجرای من‌ای آقای من،‌ای آقای من،‌ای آقای من

کجاش دیدی؟
زندگیت عوض میشه وقتی که کربلاش دیدی
بگو یا امام رضا تا گنبد طلاش دیدی
دنبال مهدی فاطمه بگرد، وقتی که زائراش دیدی

زندگی تو اوج سادگی قشنگ‌تره
هرچی تو بخوای، تو بگی قشنگ‌تره
یک دست من تو دست بابا
یک دست من تو دست مادر
اربعین، کربلا، خونوادگی قشنگ‌تره

با تو هم مسیر شم
کاش مثل بابا بزرگم، توی روضه پیر شم
با تو هم مسیر شم
شبیه شیخ مفید، محال از تو سیر شم
با تو هم مسیر شم

با تو هم قدم شم
اگه شاعرت بشم، میخام که محتشم شم
با تو هم قدم شم
اگه مداح بشم، روضه‌خون حرم شم
با تو هم قدم شم

با تو هم سفر شم
کاش مثل رضا رشتی از تو باخبر شم
با تو هم سفر شم
تو بزار که سیصد و سیزدهمین نفر شم
با تو هم سفر شم

زندگی تو اوج سادگی قشنگ‌تره
هرچی تو بخوای، تو بگی قشنگ‌تره
یک دست من تو دست بابا
یک دست من تو دست مادر
اربعین، کربلا، خونوادگی قشنگ‌تره

بسم‌الله وقت رفتنه، دل باید بزنم به جاده‌ها
به نیابت از امام و شهدا
من دهه نودی ان شاء الله این اربعین
نایب‌الزیاره رهبرم، نذر سید علی هر قدمم
من دهه نودی، مطئنم که این علم
علمی که واسه ما مقدسه
آخرش به دست مهدی میرسه، به حق حاج قاسم
چی میشه توی این مسیر
فرمانده رو منم حساب کنه
چشم مهدی منو انتخاب کنه، به حق حاج قاسم
ستون ستون، اسم تو رو میاریم
ما قول دادیم، روی قولمون می‌مونیم
با دهه هفتادی‌ها و هشتادی‌ها، تو کربلا دعا فرج می‌خونیم

زندگی تو اوج سادگی قشنگ‌تره
هرچی تو بخوای، تو بگی قشنگ‌تره
یک دست من تو دست بابا
یک دست من تو دست مادر
اربعین، کربلا، خونوادگی قشنگ‌تره

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلام فرمانده مداح اهل بیت ابوذر روحی اربعین دست من تو دست دهه نودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۸۸۷۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است

مسئولان نخستین جشنواره ملی سرود فجر به تشریح اهداف و مراحل مختلف جشنواره پرداختند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری نخستین جشنواره ملی سرود فجر، ظهر امروز سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 در سالن جلسات ساختمان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این نشست امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حامد جلیلی مدیر دفتر سرود و حسین صیامی مدیر اجرایی جشنواره ملی سرود، در جمع اصحاب رسانه حاضر شدند تا توضیحاتی درباره مرحله پایانی جشنواره و آنچه تا کنون انجام شده، ارائه کنند.گروه‌های سرود در مرحله تنظیم آثار هستند.

در ابتدای این نشست حامد جلیلی در تشریح مراحل انجام شده در جشنواره ملی سرود فجر گفت: جشنواره ملی سرود فجر از مهرماه سال 1402 آغاز و فراخوان منتشر شد. حدود 800 گروه ثبت نام کردند که از این میان 81 گروه وارد مرحله داوری و در نهایت سی گروه به مرحله پایانی رسیدند.

جلیلی ادامه داد: مناطقی که در آنها داوری انجام شد؛ خراسان رضوی، اصفهان، فارس و تهران بودند. پس از پایان مرحله دومِ جشنواره مرحله منتورینگ یا راهبری‌ آغاز شد. قرار است گروه‌های راه یافته به مرحله نهایی با ارکستر زنده به اجرا و رقابت بپردازند. هم اکنون گروه‌ها در مرحله تنظیم آثار برای حضور در مرحله نهایی هستند.

جلیلی تأکید کرد: مرحله پایانیِ جشنواره 10، 11 و 12 تیر و مراسم اختتامیه 14 تیر سال جاری(1403) برگزار می‌شود.

حمایت از گروه‌های کُر و آکاپلا برای تقویت سرود

در ادامه این نشست خبری، امیرحسین سمیعی رئیس جشنواره سرود فجر گفت: تقویت سرود هدف اصلی ماست. برای تقویتِ فنیِ گروه‌های سرود به شیوه آکادمیک به سمت حمایت از گروه‌های کر و آکاپلا می‌رویم. تلاش ما این است که در حوزه آموزش و اجرا شاهد بالا رفتن کیفیت اجراها باشیم.

سمیعی درباره استعدادهای شهرستان‌های مختلف در حوزه سرود تاکید کرد: ما سفرهای استانی را از هفته گذشته آغاز کرده‌ایم و مدیر دفتر سرود هم در این سفرها همراه ما بود که یکی از اهداف‌مان کشف استعدادهای سرودی است. می‌خواهیم شرایط را برای ارائه آثار گروه‌های سرودِ سراسر کشور در قاب رسانه و اجراها فراهم کنیم.

او ادامه داد: در سفر شیراز و بوشهر با بزگوارانی از این گروه‌های حرفه‌ای نشست داشتیم. در برخی استان‌ها مربیان تکنیکی و ورزیده‌ای داریم. مثل شیراز که گروه‌های کُر حرفه‌ای تشکیل داده‌اند. مسیری جاری در شناسایی گروه‌های سرود داریم. در حال حاضر ممکن است به یک دوران زودبازدهی برسیم اما ارتقاع سطح کیفی شاید بارقه‌هایش را یک سال بعد ببینیم.

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: مقوله سرود، مقوله هم‌افزایی این ظرفیت‌های مردمی لست. سرودها معمولا از جوشش‌های مردمی سرچشمه گرفته‌اند.

هدف جشنواره ارتقای کیفی سرود است

سمیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره فعالیت‌های موازیِ ارگان‌های مختلف در حوزه سرود گفت: مبنای سرود تحت نظر نهادهایی انجام می‌شود که اشتراک‌های نظارتی دارند. محورهای سرود معمولاً مشخص است. بحث ما در کیفیت ارتقای موسیقی و شعریِ سرود است. برخی از سرودها خودجوش است که بحث دیگری دارد. سنجش این سرودها در جشنواره‌های ما انجام می‌شود. اگر کمیت بیشتر شود، وزارت ارشاد ورود می‌کند.

او تاکید کرد: وقتی صحبت از آکادمیک‌تر شدن گروه‌های سرود می‌کنیم بخش مهمی از آن در همکاری با دانشگاه است. برای مربیان سرود و استعدادهای سرود کلاس‌های آموزش در مراحل و سطوح مختلف برگزار کنیم. دانشگاه می‌تواند استعدادها را به ما معرفی کند تا در ترتیب و آموزش گروه‌ها چه کلاس‌های درسی می‌تواند در نظر گرفته شود. مربیان پرورشی را برای ارتقای سرود آموزش می‌دهیم.

در بخش دیگری از این نشست حامد جلیلی درباره تفاهم با آموزش و پرورش برای ارتقای سرود در مدارس گفت: تفاهمی با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ایم که براساس آن آموزش مربیان پرورشی برعهده دفتر سرود باشد و این اتفاق امسال رخ می‌دهد.

رویکرد جدید آموزش‌وپرورش در حوزه سرود و تئاتر دانش‌آموزان

جلیلی افزود: سرود بحثی جهادی است. گروه‌های سرود هزینه‌هایشان آنقدر زیاد نیست. بیشتر اجراها شکل جهادی دارند. هدف اصلی ما حمایت از گروه‌هایی است که ظرفیت دارند ولی امکانات لازم را ندارند.

مدیر دفتر سرود گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد 6 هزار گروه سرود در ظرفیت‌شان دارند. ما برای فراخوان از این ظرفیت‌ها استفاده کردیم و بسیاری از گروه‌های شرکت کننده در جشنواره از طریق همین کانون مساجد بودند. جشنواره سرود مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت.

در بخش دیگری از این نشست امیرحسین سمیعی گفت: باور دارم که سرود اتفاقی مؤثر است. می‌تواند در قالب‌های محتوایی مختلف ایفای نقش کند.

او ادامه داد: جشنواره مَرکب حرکت است نه مقصد حرکت. ما صحبت از مبنای آکادمیک می‌کنیم چرا که خلاء آن را احساس می‌کنیم. در دوره‌ای بهترین گروه‌های سرود را در آموزش و پرورش می‌دیدیم. اما اکنون اینگونه نیست. ما دنبال علت این ماجرا هستیم. به همین علت است که به سمت آکادمیک کردن سرود می‌رویم. توجه و تاکید ما به گروه‌های کر است. این اتفاق در سال‌های گذشته نیافتاده است. بسیاری از آثار ارزشمند سرود را گروه‌های کر خوانده‌اند.

سمیعی تأکید کرد: ما به راهبری مجهز برای اجماع ظرفیت‌های سرود در سراسر کشور نیاز داریم. ما تلاش می‌کنیم تا با مرجع قرار دادن جشنواره تلاش کنیم تا همه این گروه‌ها و مراجع را حمایت کنیم و آنها را از نظر کیفی بالا ببریم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • کارلو آنچلوتی و هم خوانی سرود رئال مادرید با هواداران حاضر در ورزشگاه / فیلم
  • ببینید | حال بد آرمین زارعی روی تخت بیمارستان؛ بیماری آقای خواننده چیست؟
  • هدف جشنواره سرود ارتقای کیفی آن است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • صادرات تولیدات تعاونی‌های دانش‌بنیان به کربلا و مسکو
  • امیر تتلو در مدح امام علی (ع) شعر سرود + عکس
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • پیام ویژه رهبری به خانواده سردار ترور شده توسط اسرائیل